Friday, June 8, 2007

David Gensler

David Gensler.
Designer e estratega (Trend Expert)

Co Branding



Glitzy Swarovski Crystal Philips USB

Dixit

"I welcome and seek your ideas, but do not bring me small ideas; bring me big ideas to match our future."
Arnold Schwarzenegger

War Orphans

War leaves many scars.
War orphans need your help to live in peace

Somália
Iraque
Tchetchenia

Advertising Agency: Kolle Rebbe, Germany
Creative Directors: Sven Klohk, Lorenz Ritter
Art Director: Maik Beimdiek
Copywriter: Elena Bartrina y Manns
Illustrator: Eva Salzmann
Image Manipulator: Kathrin Meske
Account Handler: Alexander Duve, Jessica Gustaffson
Marketing Manager: Georg Larscheid
Image courtesy of D&AD
Via: Ads of The World

3 Billion - The Business Behind Youth Culture


"There are three billion people under twenty five on this planet...this is what they are doing..."
Three Billion
Via: Angus Whines

The People behind the numbers


Campanha das Páginas Amarelas com gente real, gente por de trás dos números...
Via: Angus Whine

Top de Videos Virais


500 Years of Female Portraits in Western Art (more)
Viral Video Chart

Young Creatives 2007, Portugal

"Copo"

Apenas uma consideração pessoal, o copy parece-me muito reduzido a moralidades já gastas. Esta questão trata-se de uma problemática mais vasta e complexa do que a simples "ganância". Não é um verdadeiro "call to action" para quem pode decidir sobre estes assuntos... Contudo, mais uma vez prova-se que uma simples execução pode salvar uma ideia!
Young Creatives 2007, Portugal
Tema: Alterações climatéricas
Director de arte: Sérgio Alves
Copywriter: José Diogo
Agência: Euro RSCG
Via: The hidden persuader

Adcenter Interview - Peter Wood, Art Director


"A lot of Research is Word of Mouth"

Tuesday, June 5, 2007

The Break Up


Viral da Microsoft
A relação entre o consumidor e a publicidade e a desconfiança de que ambos já não se conseguem entender

Monday, June 4, 2007

VW


Agency: Ogilvy South Africa

Jogo da Forca


Campanha Viral para sensibilizar para o flagelo da SIDA
Stop Aids

The Art Of Billy Reynolds

"Francine Bares All"
24" x 20". Oil on Canvas. ©2006
"Systemic"
24" x 20". Oil on Canvas. ©2006

Me With My Skull (With Youthful Hairline)
Oil on Canvas. 30" x 24. ©2007.
Via: Billy Reynolds

Kurt is Dead

A Campanha das botas Dr. Martens está a dar tanto que falar (aliás pertence a um dos post anteriores do Marlon Brand). Para quem não sabe, esta campanha utiliza icones mortos do rock que estão no céu a usarem botas Dr. Martens - A execução da ideia está muito boa, contudo, insurgiram-se vozes e protestos por todo o lado tantos que o responsável da Marca resolveu deixar a Agência e anúnciá-lo ao mundo através deste press release, passo a citar:

"NEWS RELEASE

FOR IMMEDIATE DISTRIBUTION

DR. MARTENS REGRETS THE USE OF UNAUTHORISED IMAGES

Dr Martens is very sorry for any offense that has been caused by the publication of images showing dead rock icons wearing Dr Martens boots.

Dr Martens did not commission the work as it runs counter to our current marketing activities based on FREEDM, which is dedicated to nurturing grass roots creativity and supporting emerging talent.

As a consequence, Dr Martens has terminated its relationship with the responsible agency.

David Suddens
Chief Executive"


via: Ads of the World

WWF

Estou tentado a fazer um blog exclusivo só mesmo para anúncios da WWF

Title:Nature Can't Be Recycled.
Advertising Agency: Ogilvy & Mather, Romania
Via:Ads of the World