David Gensler.
Designer e estratega (Trend Expert)
Friday, June 8, 2007
Dixit
"I welcome and seek your ideas, but do not bring me small ideas; bring me big ideas to match our future."
Arnold Schwarzenegger
Arnold Schwarzenegger
War Orphans
War leaves many scars.
War orphans need your help to live in peace
Somália
Iraque
Tchetchenia
Advertising Agency: Kolle Rebbe, Germany
Creative Directors: Sven Klohk, Lorenz Ritter
Art Director: Maik Beimdiek
Copywriter: Elena Bartrina y Manns
Illustrator: Eva Salzmann
Image Manipulator: Kathrin Meske
Account Handler: Alexander Duve, Jessica Gustaffson
Marketing Manager: Georg Larscheid
Image courtesy of D&AD
Via: Ads of The World
War orphans need your help to live in peace
Somália
Iraque
Tchetchenia
Advertising Agency: Kolle Rebbe, Germany
Creative Directors: Sven Klohk, Lorenz Ritter
Art Director: Maik Beimdiek
Copywriter: Elena Bartrina y Manns
Illustrator: Eva Salzmann
Image Manipulator: Kathrin Meske
Account Handler: Alexander Duve, Jessica Gustaffson
Marketing Manager: Georg Larscheid
Image courtesy of D&AD
Via: Ads of The World
3 Billion - The Business Behind Youth Culture
"There are three billion people under twenty five on this planet...this is what they are doing..."
Three Billion
Via: Angus Whines
Young Creatives 2007, Portugal
"Copo"
Apenas uma consideração pessoal, o copy parece-me muito reduzido a moralidades já gastas. Esta questão trata-se de uma problemática mais vasta e complexa do que a simples "ganância". Não é um verdadeiro "call to action" para quem pode decidir sobre estes assuntos... Contudo, mais uma vez prova-se que uma simples execução pode salvar uma ideia!
Young Creatives 2007, Portugal
Tema: Alterações climatéricas
Director de arte: Sérgio Alves
Copywriter: José Diogo
Agência: Euro RSCG
Via: The hidden persuader
Apenas uma consideração pessoal, o copy parece-me muito reduzido a moralidades já gastas. Esta questão trata-se de uma problemática mais vasta e complexa do que a simples "ganância". Não é um verdadeiro "call to action" para quem pode decidir sobre estes assuntos... Contudo, mais uma vez prova-se que uma simples execução pode salvar uma ideia!
Young Creatives 2007, Portugal
Tema: Alterações climatéricas
Director de arte: Sérgio Alves
Copywriter: José Diogo
Agência: Euro RSCG
Via: The hidden persuader
Tuesday, June 5, 2007
The Break Up
Viral da Microsoft
A relação entre o consumidor e a publicidade e a desconfiança de que ambos já não se conseguem entender
Monday, June 4, 2007
The Art Of Billy Reynolds
"Francine Bares All"
24" x 20". Oil on Canvas. ©2006
"Systemic"
24" x 20". Oil on Canvas. ©2006
Me With My Skull (With Youthful Hairline)
Oil on Canvas. 30" x 24. ©2007.
Via: Billy Reynolds
24" x 20". Oil on Canvas. ©2006
"Systemic"
24" x 20". Oil on Canvas. ©2006
Me With My Skull (With Youthful Hairline)
Oil on Canvas. 30" x 24. ©2007.
Via: Billy Reynolds
Kurt is Dead
A Campanha das botas Dr. Martens está a dar tanto que falar (aliás pertence a um dos post anteriores do Marlon Brand). Para quem não sabe, esta campanha utiliza icones mortos do rock que estão no céu a usarem botas Dr. Martens - A execução da ideia está muito boa, contudo, insurgiram-se vozes e protestos por todo o lado tantos que o responsável da Marca resolveu deixar a Agência e anúnciá-lo ao mundo através deste press release, passo a citar:
"NEWS RELEASE
FOR IMMEDIATE DISTRIBUTION
DR. MARTENS REGRETS THE USE OF UNAUTHORISED IMAGES
Dr Martens is very sorry for any offense that has been caused by the publication of images showing dead rock icons wearing Dr Martens boots.
Dr Martens did not commission the work as it runs counter to our current marketing activities based on FREEDM, which is dedicated to nurturing grass roots creativity and supporting emerging talent.
As a consequence, Dr Martens has terminated its relationship with the responsible agency.
David Suddens
Chief Executive"
via: Ads of the World
"NEWS RELEASE
FOR IMMEDIATE DISTRIBUTION
DR. MARTENS REGRETS THE USE OF UNAUTHORISED IMAGES
Dr Martens is very sorry for any offense that has been caused by the publication of images showing dead rock icons wearing Dr Martens boots.
Dr Martens did not commission the work as it runs counter to our current marketing activities based on FREEDM, which is dedicated to nurturing grass roots creativity and supporting emerging talent.
As a consequence, Dr Martens has terminated its relationship with the responsible agency.
David Suddens
Chief Executive"
via: Ads of the World
WWF
Estou tentado a fazer um blog exclusivo só mesmo para anúncios da WWF
Title:Nature Can't Be Recycled.
Advertising Agency: Ogilvy & Mather, Romania
Via:Ads of the World
Title:Nature Can't Be Recycled.
Advertising Agency: Ogilvy & Mather, Romania
Via:Ads of the World
Subscribe to:
Posts (Atom)